Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)  (Przeczytany 32395 razy)

Paweł

  • Wiadomości: 332
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #240 dnia: Marca 25, 2014, 22:35:52 pm »

Anyway, taka rzecz do przemyślenia dla Orgów - może drukować karty na grubszym papierze o śliskiej (bardziej hydrofobowej) powierzchni? Kiedyś zdarzyło się na tym drukować mapy, na Tułaczu nowy standard. Kredki zastąpić perforatorami ( droższa inwestycja), pieczątkami lub flamastrami (tańsza inwestycja ). Na takim materiale dużo lepiej widać perforacje, wszelkie środki trwałe ( prócz wiecznego pióra ) nie rozmazują się.

Niestety, są 2 sprzeczne sprawy, czyli wygodne pisanie kredkami i śliskość karty. W przypadku mazaków nigdy nie wiadomo kiedy się skończą, a zamoknięte w ogóle nie piszą.

Co do PK 18, tak jak to już zostało napisane na forum, stał on na przecięciu linii energetycznej z drogą, która znajdowała się za młodym lasem na południe od niego. PS stał na drodze, niewidocznej na mapie, znajdującej się na północnym skraju lasu.

Potwierdzam.
Zapisane

Bodzio

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 420
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #241 dnia: Marca 25, 2014, 23:21:10 pm »

Mapa 1:10 000 zawiera błąd, zarówno co do miejsca, gdzie linia zakręca, jak i co do kierunku skrętu linii.

I to wszystko wyjaśnia. Dzięki!
Zapisane

Funt

  • Wiadomości: 157
    • Kawaler WieczorowÄ… PorÄ…
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #242 dnia: Marca 25, 2014, 23:59:19 pm »

Anyway, taka rzecz do przemyślenia dla Orgów - może drukować karty na grubszym papierze o śliskiej (bardziej hydrofobowej) powierzchni? Kiedyś zdarzyło się na tym drukować mapy, na Tułaczu nowy standard. Kredki zastąpić perforatorami ( droższa inwestycja), pieczątkami lub flamastrami (tańsza inwestycja ). Na takim materiale dużo lepiej widać perforacje, wszelkie środki trwałe ( prócz wiecznego pióra ) nie rozmazują się.

Niestety, są 2 sprzeczne sprawy, czyli wygodne pisanie kredkami i śliskość karty. W przypadku mazaków nigdy nie wiadomo kiedy się skończą, a zamoknięte w ogóle nie piszą.

Dlatego napisałem: "zastąpić". Mazak nie zamoknie , bo ma skuwkę. Równie dobrze można powiesić kolorowe długopisy - moja młodsza siostra miała taki komplet chyba 40 różnych ;)
Może tym razem również na Tułączu będą takie mapy, obczaisz o co mi chodzi - bo nie chodzi o śliską kartkę jak gazeta ;)
Zapisane
whatever you do - do it downhill

as

  • Gość
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #243 dnia: Marca 26, 2014, 10:35:39 am »

Relacja MT

Wystartowaliśmy o 21:17, jako ostatnia drużyna na trasie MAŁO TRUDNEJ. Podkreślam MAŁO, gdyż to słowo zupełnie do niej nie pasuje.

...

Nie wiem co było napisane na mapie MT, ale wg kart wyników i list startowych jest to trasa MNIEJ Trudna, i raczej zawsze tak było :)
Zapisane

boogie1

  • Gość
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #244 dnia: Marca 26, 2014, 12:25:37 pm »

Nie wiem co było napisane na mapie MT, ale wg kart wyników i list startowych jest to trasa MNIEJ Trudna, i raczej zawsze tak było :)
W komunikacie startowym jest wpisane Mało Trudna !!!
Zapisane

Zbyszek Malinowski

  • Gość
Odp: XXXVIII NMnO DARŻLUB 2013 (7/8 grudnia 2013)
« Odpowiedź #245 dnia: Marca 26, 2014, 12:35:08 pm »

Co do kart startowych to faktycznie może warto je czymś podkleić.
O ile nie wierzę w mazaki na deszczu i mrozie i o ile nie wierzę w jakąś zmianę technologiczną o tyle podklejenie może coś dać. Albowiem głównym problemem nie było to, że było trudno pisać tylko to, że karta pod wpływem wilgoci chciała sie rozpaść. Kipski papier, krótkie włókna celulozy i tak to się kończy. Zasadniczo karty są z grubszej bibuły a nie z papieru.
Zapisane

Funt

  • Wiadomości: 157
    • Kawaler WieczorowÄ… PorÄ…
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #246 dnia: Marca 26, 2014, 13:26:39 pm »

Póki co bez komentarza. Porównanie przejść: mojego (KWP) i Łukaszów. Trasa E.

Wynik Kawalera Wieczorową Porą : 2xBPK, 4xPS ( 2, 15, 17 i 20 ) oraz przeoczona LOP. Dystans 35,84km.
Wynik Ł.Romanowskiego i Ł.Żmiejko: 2xBPK, 6xPS oraz 2xPS na LOP, 1xZM. Dystans ~46,7km.



W pełnej rozdzielczości do pobrania tutaj: www.sendspace.com/file/gpr2gd
Zapisane
whatever you do - do it downhill

Paweł

  • Wiadomości: 332
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #247 dnia: Marca 26, 2014, 14:41:42 pm »

Porównanie przejść: mojego (KWP) i Łukaszów. Trasa E.

Wynik Kawalera Wieczorową Porą : 2xBPK, 4xPS ( 2, 15, 17 i 20 ) oraz przeoczona LOP. Dystans 35,84km.
Wynik Ł.Romanowskiego i Ł.Żmiejko: 2xBPK, 6xPS oraz 2xPS na LOP, 1xZM. Dystans ~46,7km.
Po samej mapie widać, że Łukasze nieco nadrobili drogi, w tym na ognisku ;)
Zapisane

Paweł

  • Wiadomości: 332
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #248 dnia: Marca 26, 2014, 14:45:26 pm »

Opis nachodzenia na PK12 z Z można zobaczyć poniżej "Górka w gęstszym lesie, PS" był PK 22 na trasie E.

Zapisane

Paweł

  • Wiadomości: 332
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #249 dnia: Marca 26, 2014, 14:59:30 pm »

Odpowiedzi na pytanie z trasy BT ""Co dodatkowo zawiera" jedna ze ścian budy, przypominającej przystanek autobusowy, znajdującej się ..." Niektóre odpowiedzi są zaskakujące.

1. półka/kubek
2. stolik, ławka
3. półka
4. szklanka, kieliszek, taca/grill
5. opona
6. worek po nawozie saletra
7. kieliszek po wódce i tacka do grilla
8. blacha ... (dalej mało czytelne)
9. "plastikowa buda z opartą oponą albo drewniana buda z paletą (nie wiem co autor miał na myśli)"
10. (kilka mało czytelnych liter)"...zylanka saletra flaszka"
11. worek po saletrze amonowej 50 kg
12. opona
13. worek na nawóz

Musicie przyznać, ze niektóre z nich nie są logicznymi odpowiedziami na zadane pytanie.
Zapisane

Grigorij

  • Gość
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #250 dnia: Marca 26, 2014, 21:33:13 pm »

Co do innych zarzutów, moja odpowiedź jest taka: układając trasę, czy też jej przebieg trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, nie tylko, że powinna ona mieć jak najmniej przewężeń, czy też nie powinna skłaniać do skracania. Matematyka „mówi” (nie dosłownie przemawia, ale poniekąd przemawia poprzez swoje twierdzenia), że jeśli zataczamy pętlę, która jest w większym lub mniejszym stopniu zdeformowaną idealną figurą geometryczną, czyli kołem, to zawsze z dowolnego punktu na obwodzie koła możemy poprowadzić cięciwę, która w mniejszym lub większym stopniu skróci nam podróż po pętli. Rozchodzi się o to, aby skracanie tras na InO, poprzez wycinanie takich cięciw (na przykład bo ktoś jest w niedoczasie), nie premiowało zawodników w ten sposób trasę skracających w stosunku do tych, którzy pofatygują się odbyć pełną podróż po pętli, a nie o to, żeby się w ogóle skracać ich nie dało. Na mojej trasie taka sytuacja nie miała miejsca, ponieważ żadne z potencjalnych skróceń trasy (na przykład na trasie BT z PK 7 do PK 11) nie powodowało, że odległość między punktami kontrolnymi w miejscu, gdzie trasa zostałaby skrócona (nikt, czy też prawie nikt, może jedna lub dwie drużyny w porywach, w taki sposób, w jaki zostało to zasugerowane na forum, trasy nie skrócił, to już inna rzecz), byłaby mniejsza niż kilometr. Wg mnie kilometr to bardzo dużo.

Wyjaśnię zatem moją uwagę na przykładzie trasy BT. Dało się ją skrócić (z lotu ptaka) faktycznie mniej niż kilometr, ale jednocześnie istniała możliwość sporego ułatwienia sobie przejść pomiędzy punktami. Ja po domowej analizie mapy widzę dwie możliwości:

2 -> 4 -> buda -> 3 (szybkie przejście po płaskim z 2 na 4, banalne najście na 4, fajny przelot z 3 na 5, nieco dłużej ale łatwiej)

7 -> 11 -> 12 -> 10 -> 8 -> 9 -> 13 (szybkie proste przejścia 7 na 11, 12 na 10, łatwiejsze najście na 8, banalne przejście z 9 na 13, i dodatkowo kilkaset metrów zaoszczędzone z lotu ptaka)

Może dzięki tym przykładom przychylniej spojrzysz na ideę budowania tras rozciągniętych liniowo.


Z innej beczki: Była kiedyś dyskusja na temat nie przykrywania mapy w bezpośredniej okolicy PK - tak jak to się na BT stało przy PK7, wymuszając przelot "górny". Fajnie jest jak ludzie mają wybór chociaż z dwóch możliwości najścia na punkt. Przelot dolny można było po prostu wyczyścić z drożni.
Zapisane

Zbigniew Malinowski

  • Wiadomości: 26
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #251 dnia: Marca 26, 2014, 22:00:25 pm »

Cytuj
Póki co bez komentarza. Porównanie przejść: mojego (KWP) i Łukaszów. Trasa E.

Panowie, nie to żebym się czepiał: raz dobrze raz trochę gorzej. Ale zżera mnie ciekawość: czemu opuściliście zgodnie PK12? Rozumiem PK21 i PK22, rozumiałbym PK17 i PK19. Ale co takiego było na PK12?  :o
Zapisane

KWP niezalogowany

  • Gość
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #252 dnia: Marca 26, 2014, 22:21:13 pm »

Cytuj
Póki co bez komentarza. Porównanie przejść: mojego (KWP) i Łukaszów. Trasa E.

Panowie, nie to żebym się czepiał: raz dobrze raz trochę gorzej. Ale zżera mnie ciekawość: czemu opuściliście zgodnie PK12? Rozumiem PK21 i PK22, rozumiałbym PK17 i PK19. Ale co takiego było na PK12?  :o

Ja PK12 mam ;)
Zapisane

KWP niezalogowany

  • Gość
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #253 dnia: Marca 26, 2014, 22:22:45 pm »

Musiał GPS niezafixować, a ja nie dostrzegłem tego ;)
Zapisane

sachmiel

  • Wiadomości: 94
    • http://team.infest.pl
Odp: XL NMnO Manewry SKPT (22/23 marca 2014)
« Odpowiedź #254 dnia: Marca 27, 2014, 08:14:34 am »

Cytuj
Póki co bez komentarza. Porównanie przejść: mojego (KWP) i Łukaszów. Trasa E.

Panowie, nie to żebym się czepiał: raz dobrze raz trochę gorzej. Ale zżera mnie ciekawość: czemu opuściliście zgodnie PK12? Rozumiem PK21 i PK22, rozumiałbym PK17 i PK19. Ale co takiego było na PK12?  :o
A ja się bardziej zastanawiam które punkty ominęli Łukasze? Na pewno 22 a tak przy wszystkich byli.
Zapisane