Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015  (Przeczytany 23347 razy)

Paweł

  • Wiadomości: 332
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #60 dnia: Marca 22, 2015, 16:38:52 pm »

Póki co musicie się uzbroić w cierpliwość.
Zapisane

Funt

  • Wiadomości: 157
    • Kawaler WieczorowÄ… PorÄ…
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #61 dnia: Marca 22, 2015, 17:02:05 pm »

Gratuluję wszystkim uczestnikom silnej woli, by mimo nawrotu zimy zmierzyć się z trasami :)

Cieszę się, iż większość "moich" ludzi odwiedziła okolice wszystkich PK. Pojawiła się propozycja porównania Waszych wariantów przejścia, dlatego też wszystkich chętnych z trasy Z proszę o przesłanie swoich tracków na mój e-mail funt@pg.gda.pl

Pozdrawiam, budowniczy Z (już nieco odespany) :)
Zapisane
whatever you do - do it downhill

dociek

  • Wiadomości: 11
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #62 dnia: Marca 22, 2015, 18:43:58 pm »

Mam pytanie techniczne do osób przygotowujących mapy. Związane jest z zaznaczonym mostem przez  Kanał Redy w okolicy pkt. 18 na trasie Sco. Czy most ten został naniesiony na mapę przez osoby przygotowujące mapę na trasę Sco, czy był zaznaczony na oryginale z lat 70-tych. Drugie pytanie ma charakter dydaktyczny i brzmi: czy zaznaczone mosty na rzekach (dla jasności - o szerokości mocno nieprzeskocznej), są w założeniu budowniczego tras (oprócz tras z naniesionym ostrzeżeniem o modyfikacji - patrz trasa Z), elementami pewnymi (czy są sprawdzone w terenie).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zapisane

Paweł

  • Wiadomości: 332
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #63 dnia: Marca 22, 2015, 19:29:24 pm »

W sprawie wszelkich mostów na szerokich kanałach/rzekach, to sprawdzamy mosty z mapy, które znajdują się na trasie przejścia. Ewentualnie, jak w przypadku wspomnianej kładki, dorysowujemy istniejące. Generalnie jeżeli nie da się czegoś przeskoczyć/przejść po drzewach w kilku miejscach to szukamy mostku/przejazdu. W przypadku gdyby mostu nie było i nie było niczego w pobliżu jakoś byśmy to oznaczyli.

Niektóre mosty są nieco mylące, jak np na trasie Przyg przed PK1, który jest przesunięty względem tego z mapy o kilkaset metrów, ale nie stanowiło to problemu, bo nowy most był na trasie najścia na stary, dało się to wychwycić, a po drugiej stronie nie brakowało punktów orientacyjnych.

PK18 na Sco został postawiony w kiepskim miejscu, ale chodziło o to, żeby przejść suchą noga na drugą stronę rzeki omijając zabudowania.

Odnośnie map to w tym roku jeżeli nie trzeba było to nie była usuwana treść z map. Najwięcej dróg zostało wymazanych z trasy Z, na BT zmodyfikowano okolice PK3-4, na trasie E usunąłem 2 przecinki i jedną drogę. Oprócz tego na wszystkich trasach była poprawiana czytelność niektórych okolic, miejscami było coś dorysowywane.
Zapisane

dociek

  • Wiadomości: 11
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #64 dnia: Marca 22, 2015, 19:42:02 pm »

Z dołu dziękuję za odpowiedź.
Zapisane

zmalinowski

  • Gość
Zapisane

Zbyszek2

  • Gość
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #66 dnia: Marca 22, 2015, 21:34:38 pm »

Klawo było. Dzięki za imprezę.
Zapisane

zmalinowski

  • Gość
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #67 dnia: Marca 23, 2015, 10:35:41 am »

Aha, co do trasy "Z" mam jeden zarzut, ale poważny. Ognisko było na jakimś ogrodzonym terenie szkółki leśnej czy czegoś w tym stylu. Na mapę wkreślono to ogrodzenie. Jak na razie wszystko okay. Ale miejsce wejścia na teren nie było czytelnie oznaczone. Na drogach "jakby wjazdowych" były krzyżyki ale ja nie potrafiłem zgadnąć, czy te krzyżyki oznaczają brak drogi w tym miejscu czy wręcz przeciwnie - brak ogrodzenia w tym miejscu.

Dorysowując coś na mapę warto być pewnym, że symbolika będzie zrozumiała dla startujących.
Zapisane

Madlenn

  • Gość
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #68 dnia: Marca 23, 2015, 13:52:33 pm »

kiedy będa opublikowane wyniki? chyba, że ja ich nie widze?:)
Zapisane

Funt

  • Wiadomości: 157
    • Kawaler WieczorowÄ… PorÄ…
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #69 dnia: Marca 23, 2015, 14:12:22 pm »

Aha, co do trasy "Z" mam jeden zarzut, ale poważny. Ognisko było na jakimś ogrodzonym terenie szkółki leśnej czy czegoś w tym stylu. Na mapę wkreślono to ogrodzenie. Jak na razie wszystko okay. Ale miejsce wejścia na teren nie było czytelnie oznaczone. Na drogach "jakby wjazdowych" były krzyżyki ale ja nie potrafiłem zgadnąć, czy te krzyżyki oznaczają brak drogi w tym miejscu czy wręcz przeciwnie - brak ogrodzenia w tym miejscu.

Dorysowując coś na mapę warto być pewnym, że symbolika będzie zrozumiała dla startujących.
Zbigniew, jakieś propozycje owej symboliki?

Od razu zaznaczam, iż ów post jest moją prywatną opinią, a nie oficjalnym stanowiskiem organizatorskim.

Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie, gdyż dla mnie znak X zawsze oznacza zakaz, a nie zaproszenie :) Uważam, że wręcz przesadziłem z ułatwieniem trafienia na ognisko. Pomny własnych nieprzyjemnych doświadczeń z tym miejscem, zdecydowałem się wprowadzić ułatwienia. Ich forma została zaakceptowana przez Sędziego Głównego.

Poprawiłem czytelność drożni, znacznie pogrubiłem ogrodzenie, usunąłem zamknięte furtki oraz dodatkowo postawiłem tam znaki zakazu przejścia (powszechnie stosowany symbol na innych rajdach, gdy Budowniczy decyduje się poinformować zawodników np. o nieistniejącym moście itp.).
Co więcej, przebieg trasy zaprojektowałem tak, by brama północna była domyślnym miejscem wejścia na teren szkółki.

Z wyjściem z ogniska dylematów mieć nie mogłeś, gdyż teren był otaśmowany, a drogi w kierunku zamkniętych bram zagrodzone.

Jeśli uważasz, że to zbyt mało i należało np. napisać na mapie "TU WCHODZIĆ", to niestety, ale u mnie nie możesz na to liczyć.

Przypominam, iż startowałeś na trasie Zaawansowanej, na mapach z lat 70-tych XXw., nieaktualizowanych.
Na minionej edycji Darżluba uczestnicy trasy BT2 napotykali na swej drodze nienaniesiony na mapę zamek w Łapalicach oraz mury jego. Jakoś dali sobie radę i nikt uwag w tej kwestii nie zgłaszał.
Również nigdy nie słyszałem, by ktoś wymagał od Organizatorów aktualizowania wszystkich przepraw przez rzekę Łebę (nie Redę - dzięki Dociek :) ) na linii Strzebielino - Porzecze. Kto był tam ileś tam razy, w końcu wbił na pamięć, których mostów nie ma. Kto debiutuje, czasem płaci frycowe.  8)

Poniżej zestawienie map oryginalnych z mapami startowymi XLI Manewry SKPT. Dorzucam screen fragmentu mapy z innego rajdu, gdzie straciłem sporo czasu, nim trafiłem na PK.
(klik, by powiększyć)

Jak widać, sygnatura na mapach mówi "mur nie do przejścia - zakaz". W rzeczywistości było ogrodzenie z drutem kolczastym. Furtki zostały usunięte. Nie zmieniałem oryginalnej sygnatury, jako że dla uczestników to nie miało żadnego znaczenia: mur czy ogrodzenie.
Zapisane
whatever you do - do it downhill

zmalinowski

  • Gość
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #70 dnia: Marca 23, 2015, 15:02:42 pm »

Aaaa... :D

Zgadzam się z tym podejściem, że nie można na trasie Z oczekiwać od budowniczego, że będzie ułatwiał zawodnikom sprawę. Ale mimo wszystko oczekiwałbym (przynajmniej na tych zawodach, bo są też inne imprezy o innym podejściu), że nie będzie nam zadawał dodatkowych szarad pozanawigacyjnych. W tym przypadku od razu widać było, że to ogrodzenie jest wkreślone zupełnie dodatkowo - symbolika absolutnie nie pasowała do niczego znanego (bo raczej nie spodziewałbym się, że to jest taka prostokątna utwardzona droga na co mógłaby wskazywać ta grubość linii). Podobnie te "X" nie były na pewno standardowym symbolem stosowanym na mapach 1:25000, co zresztą sam pokazałeś na załączonych przykładach. A skoro nie był to standardowy symbol to jako startujący miałbym chyba prawo oczekiwać, że ktoś mi ten symbol wyjaśni.

Zastosowałeś znak X, który według symboliki IOF, jeśli jest wydrukowany w fiolecie, oznacza drogę po której nie wolno chodzić (711 Forbidden route). Od biedy możnaby to zrozumieć ale gdybyś trzymał się tej konwencji to powinieneś był zastosować na przejście w ogrodzeniu symbol z IOF (525 Crossing point). Ale nie jestem pewien czy symbolika IOF jest znana wszystkim startującym w marszach SKPT.

Generalnie: rozumiem wymazywanie z mapy i dodawanie do mapy, ale trzeba się trzymać jednego zestawu symboli (u Was: zgodnego z Instrukcją Techniczną K-2) a jeśli się dodaje coś od siebie to należy to wytłumaczyć. Połączenie konwencji jest zawsze mylące. Ja - mimo iż jestem zawodowo i amatorsko przygotowany do pracy z mapami - nie mogłem rozgryźć czy przypadkiem nie powinienem wchodzić przez "południowy krzyżyk". A gdybym na to poszedł, to nadłożyłbym ładne kilkaset metrów.

Gdybym był na Twoim miejscu to albo olałbym sprawę i zostawił symbole z mapy 1:25000 (nikt nie mógłby mieć do Ciebie o to pretensji) albo poszedł w kierunku zastosowanym na trasie Mało Trudnej, które jasno pokazywały gdzie się przejść nie da.

Nie traktujmy tych spraw śmiertelnie poważnie, ale unikajmy niejednoznacznych sygnałów.  :)

I tak z tej trasy możesz być dumny. Poza dwoma drobiazgami nie bardzo jest się do czego przyczepić.  8)
Zapisane

Funt

  • Wiadomości: 157
    • Kawaler WieczorowÄ… PorÄ…
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #71 dnia: Marca 23, 2015, 15:32:52 pm »

Masz rację z tą jedno/niejednoznacznością symboli. Dlatego właśnie uważam, że przesadziłem z tymi "ułatwiaczami"  8) No, ale trauma z moich prób "podboju" tej szkółki nakazywała coś zrobić. Gdybym miał teraz to rysować, to zrezygnowałbym z X-ów i po prostu zostawił zamalowane bramy (zauważ, na oryginale droga niejako ma priorytet nad ogrodzeniem, co sugerowałoby, że tam nie ma żadnych bram/furtek/szlabanów).

Była tęga rozkmina, jak to wszystko pooznaczać. Nie sprawdzałem, ale ponoć na zamkniętych bramach została powieszona informacja o dojściu do ogniska.

Reszta, tak jak pisałem: mam nadzieję, że tak ustawiłem Wam PK, że nie rozważaliście innych wariantów wejścia na ognisko niż owa otwarta brama północna. A wychodząc nie próbowaliście napierać na azymut mimo taśm i zakazów :)

Co do drugiego "drobiazgu", o którym rozmawialiśmy w bazie - będzie zmierzone i dostaniesz info zwrotne.
Zapisane
whatever you do - do it downhill

zmalinowski

  • Gość
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #72 dnia: Marca 23, 2015, 15:38:47 pm »

Nie wiem jak inni ale ja po prostu na chama poszedłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara wzdłuż ogrodzenia. Wynikało to z tego, że szedłem wzdłuż całej zachodniej linii i tam wejścia nie było, więc założyłem, że albo będzie na północy albo wejdę przez "wschodni X". Po brydżowemu wyliczyłem, że oczekiwana długość drogi w ten sposób powinna być najkrótsza.
I to zadziałało, ale jednak lepiej byłoby unikać tego typu szacunków w nocy, w lesie, przy ostrym i zimnym wietrze - w takich warunkach mózg nie pracuje bardzo wydajnie...
 :)
Zapisane

dociek

  • Wiadomości: 11
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #73 dnia: Marca 23, 2015, 15:51:49 pm »

Dla porządku - Porzecze to rzeka Łeba.
Co do sporu o oznaczenia w rejonie ogniska na trasie Z - zaistniała rozbieżność może irytować osobnika, który zamiast realizacji marzeń o kiełbasie dostaje niekończący się drut kolczasty.
Osobiście uważam to za piękną metaforę życia po czterdziestce. Dlatego jako poeta trzymam z budowniczym, a jako purysta oznaczeń cieszę się z pogłębienia tematu.
Ja rozumiem ideę głodówki. Niemniej szybkie dostarczenie wyników to jedna z cnót kardynalnych.
Dodam, o czym wie każdy, iż utrzymywanie napięcia bez bodźców jest wbrew naturze.

Głęboko wierząc w postęp technologiczny, czekam na wyniki.  Z góry dziękuję.
Zapisane

kandiru

  • Gość
Odp: XLI NMnO "Manewry SKPT" - 21/22 marca 2015
« Odpowiedź #74 dnia: Marca 23, 2015, 17:12:48 pm »

Witam,
Kiedy i gdzie można będzie zapoznać się z wynikami?
Nie mogłem zostać do końca gdyż rano praca mnie wzywała.

Zapisane