Aha, co do trasy "Z" mam jeden zarzut, ale poważny. Ognisko było na jakimś ogrodzonym terenie szkółki leśnej czy czegoś w tym stylu. Na mapę wkreślono to ogrodzenie. Jak na razie wszystko okay. Ale miejsce wejścia na teren nie było czytelnie oznaczone. Na drogach "jakby wjazdowych" były krzyżyki ale ja nie potrafiłem zgadnąć, czy te krzyżyki oznaczają brak drogi w tym miejscu czy wręcz przeciwnie - brak ogrodzenia w tym miejscu.
Dorysowując coś na mapę warto być pewnym, że symbolika będzie zrozumiała dla startujących.
Zbigniew, jakieś propozycje owej symboliki?
Od razu zaznaczam, iż ów post jest moją prywatną opinią, a nie oficjalnym stanowiskiem organizatorskim.Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie, gdyż dla mnie znak X zawsze oznacza zakaz, a nie zaproszenie
Uważam, że wręcz przesadziłem z ułatwieniem trafienia na ognisko. Pomny własnych nieprzyjemnych doświadczeń z tym miejscem, zdecydowałem się wprowadzić ułatwienia. Ich forma została zaakceptowana przez Sędziego Głównego.
Poprawiłem czytelność drożni, znacznie pogrubiłem ogrodzenie, usunąłem zamknięte furtki oraz dodatkowo postawiłem tam znaki zakazu przejścia (powszechnie stosowany symbol na innych rajdach, gdy Budowniczy decyduje się poinformować zawodników np. o nieistniejącym moście itp.).
Co więcej, przebieg trasy zaprojektowałem tak, by brama północna była domyślnym miejscem wejścia na teren szkółki.
Z wyjściem z ogniska dylematów mieć nie mogłeś, gdyż teren był otaśmowany, a drogi w kierunku zamkniętych bram zagrodzone.
Jeśli uważasz, że to zbyt mało i należało np. napisać na mapie "TU WCHODZIĆ", to niestety, ale u mnie nie możesz na to liczyć.
Przypominam, iż startowałeś na trasie Zaawansowanej, na mapach z lat 70-tych XXw., nieaktualizowanych.
Na minionej edycji Darżluba uczestnicy trasy BT2 napotykali na swej drodze nienaniesiony na mapę zamek w Łapalicach oraz mury jego. Jakoś dali sobie radę i nikt uwag w tej kwestii nie zgłaszał.
Również nigdy nie słyszałem, by ktoś wymagał od Organizatorów aktualizowania wszystkich przepraw przez rzekę
Łebę (nie Redę - dzięki Dociek
) na linii Strzebielino - Porzecze. Kto był tam ileś tam razy, w końcu wbił na pamięć, których mostów nie ma. Kto debiutuje, czasem płaci frycowe.
Poniżej zestawienie map oryginalnych z mapami startowymi XLI Manewry SKPT. Dorzucam screen fragmentu mapy z innego rajdu, gdzie straciłem sporo czasu, nim trafiłem na PK.
(klik, by powiększyć)
Jak widać, sygnatura na mapach mówi "mur nie do przejścia - zakaz". W rzeczywistości było ogrodzenie z drutem kolczastym. Furtki zostały usunięte. Nie zmieniałem oryginalnej sygnatury, jako że dla uczestników to nie miało żadnego znaczenia: mur czy ogrodzenie.