Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: XL NMnO Dar?lub - 5/6 grudnia 2015  (Przeczytany 15918 razy)

Kopi

  • Wiadomości: 204
  • I do it my way
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #60 dnia: Grudnia 08, 2015, 23:09:17 pm »

eMGieBe, PM zostawia ślad nie do wygumkowania  :'(, jak wspomniałeś. Gdybyście nie znaleźli PK, co Wam się jednak udało i nie trafili z wpisem BPK (może się zdarzyć, że PK nie ma, gdzie być powinien), byłoby 120 pkt. Albo 55 pkt w miejsce Waszych 30 pkt, gdybyście zdjęli potem PS. Wniosek: ryzyko z wpisem BPK - można dużo stracić, ale z drugiej strony, jeśli wpis jest słuszny, to i bardzo dużo zyskać względem innych zawodników, którzy tego nie zrobili :) 
Regulamin wiąże błędny BPK z PM, chociaż, kto wie, może nie byłby bezzasadnym taki cennik, w którym płaci się za nieudany wpis BPK nieco mniej niż za zdjęty soczysty PM, tzn. > 5 mm w skali mapy, zamiast PK.
Zapisane

Hubert

  • Wiadomości: 390
  • http://os.gdansk.pttk.pl/
    • Czy mia�am poj�cie jak to b�dzie?
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #61 dnia: Grudnia 08, 2015, 23:21:29 pm »

Regulamin InO SKPT opiera się o regulaminy InO PTTK i tam jest taka wykładnia, że gdy ktoś wpisze BPK, a w terenie jest PK to BPK=PM.

 

TJ

  • Wiadomości: 152
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #62 dnia: Grudnia 08, 2015, 23:36:16 pm »

Wniosek: ryzyko z wpisem BPK - można dużo stracić, ale z drugiej strony, jeśli wpis jest słuszny, to i bardzo dużo zyskać względem innych zawodników, którzy tego nie zrobili :) 
Najpierw to budowniczy/wieszający musiałby się przyznać, że zrobił to błędnie.  ;D
Zapisane
pozdrawiam
Tomasz 'TJ'

eMGieBe

  • Wiadomości: 140
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #63 dnia: Grudnia 08, 2015, 23:37:21 pm »

Regulamin wiąże błędny BPK z PM, chociaż, kto wie, może nie byłby bezzasadnym taki cennik, w którym płaci się za nieudany wpis BPK nieco mniej niż za zdjęty soczysty PM, tzn. > 5 mm w skali mapy, zamiast PK.

Moim zdaniem, to jest pewnego rodzaju kompromis, żeby się zbytnio nie rozdrabniać w punktacji... Bo przecież BPK można wpisać błędnie na górce, która jest 2mm od PK, ale równie dobrze 12mm od PK, więc trudno stwierdzić, jak dużym błędem popisał się jegomość wpisując błednie BPK... Czasem wart 10PK, czasem 120PK... Więc ostatecznie porównanie Błędnego BPK do PM wydaje się być zasadnym kompromisem... :)

I po raz kolejny podkreślam: Ja nie protestuje przeciw punktacji. Przyznaję się do błędu i przyjmuję na klatę karniaki - tylko szukałem konkretów jeśli chodzi o zasady PRZEBIJANIA. I już wiem, że przebitka z PM na PK/PS to nie przebitka. :)

Pozdrawiam!
eMGieBe
Zapisane

"All You Have To Decide Is What To Do With The Time, That Is Given To You"
(Gandalf / J.R.R. Tolkien's "The Lord Of The Rings")

Kopi

  • Wiadomości: 204
  • I do it my way
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #64 dnia: Grudnia 08, 2015, 23:44:52 pm »

Regulamin InO SKPT opiera się o regulaminy InO PTTK i tam jest taka wykładnia, że gdy ktoś wpisze BPK, a w terenie jest PK to BPK=PM.
Prawda.
Regulamin wiąże błędny BPK z PM, chociaż, kto wie, może nie byłby bezzasadnym taki cennik, w którym płaci się za nieudany wpis BPK nieco mniej niż za zdjęty soczysty PM, tzn. > 5 mm w skali mapy, zamiast PK.
Moim zdaniem, to jest pewnego rodzaju kompromis, żeby się zbytnio nie rozdrabniać w punktacji... ... Więc ostatecznie porównanie Błędnego BPK do PM wydaje się być zasadnym kompromisem... :)
Tyż prawda.
Wniosek: ryzyko z wpisem BPK - można dużo stracić, ale z drugiej strony, jeśli wpis jest słuszny, to i bardzo dużo zyskać względem innych zawodników, którzy tego nie zrobili :) 
Najpierw to budowniczy/wieszający musiałby się przyznać, że zrobił to błędnie.  ;D
Święta prawda !  :D

P.S. A jak gość wpisał np. 2 razy ten sam PK a ten sam PS 2 razy, to jaka jest różnica w cenie?
Zapisane

Hubert

  • Wiadomości: 390
  • http://os.gdansk.pttk.pl/
    • Czy mia�am poj�cie jak to b�dzie?
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #65 dnia: Grudnia 09, 2015, 08:44:17 am »

P.S. A jak gość wpisał np. 2 razy ten sam PK a ten sam PS 2 razy, to jaka jest różnica w cenie?
Każda zmiana jest naliczana, nawet jak zmiana jest na to samo.

PK->PK = 1 ZM
PS->PS = 1 ZM (+za PS)
PK->PS->PS->PK 3xZM

eMGieBe

  • Wiadomości: 140
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #66 dnia: Grudnia 09, 2015, 08:54:51 am »

Każda zmiana jest naliczana, nawet jak zmiana jest na to samo.

PK->PK = 1 ZM
PS->PS = 1 ZM
PK->PS->PS->PK 3xZM

PS->PM->PS->PK = 2xZM 1xPM  ?
:)
Zapisane

"All You Have To Decide Is What To Do With The Time, That Is Given To You"
(Gandalf / J.R.R. Tolkien's "The Lord Of The Rings")

Hubert

  • Wiadomości: 390
  • http://os.gdansk.pttk.pl/
    • Czy mia�am poj�cie jak to b�dzie?
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #67 dnia: Grudnia 09, 2015, 09:23:08 am »

PS->PM->PS->PK = 2xZM 1xPM  ?
:)
Myślę że tak, ale jakbym sprawdzał taką kartę to bym wołał kogoś na konsultacje :)

Kiedyś mieliśmy taką "ściągawkę" gdzie jako przykłady były różne wariacje i chyba coś podobnego też było. Możliwe, że nawet ona była opublikowana na stronie którejś imprezy.

Był tam chyba przykład: PK->PM to PK się liczy, nie ma ZM, ale jest kara za PM

Kopi

  • Wiadomości: 204
  • I do it my way
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #68 dnia: Grudnia 09, 2015, 10:26:45 am »

Tak, PK->PM było za 30 pkt. only. Czyli PK->BPK też 30? Ogólniej, czy w każdym przypadku cennika, w którym zamieniamy "PM" na "BPK" (rozmaite kombinacje) będzie tak samo z wypłatą? 
Zapisane

TJ

  • Wiadomości: 152
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #69 dnia: Grudnia 09, 2015, 11:06:52 am »

Czyli PK->BPK też 30?
A którego punktu dotyczy BPK? Poprzedniego, czy następnego? W sensie, czy jest to przebitka, czy stwierdzenie faktu następnego punktu :) Tych intencji nie ma na karcie...
Czyli
- PK okay -> BPK niesłuszne -> PK okay, czy to nie jest 90?
Zapisane
pozdrawiam
Tomasz 'TJ'

Jankes

  • Wiadomości: 136
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #70 dnia: Grudnia 09, 2015, 11:17:25 am »

Zasady są dosyć proste i czytelne:
Za każdą przebitkę 10 pkt jeśli w sekwencji jest PM to +30pkt (w tym "niesłuszny" BPK) + ocena ostatniego potwierdzenia.
To wszystko ładnie wygląda, jeśli ktoś podaje numer potwierdzanego PK gorzej jeśli wcale nie podaje albo błąka się po lesie jak potłuczony i podbija co popadnie. Sprawdzanie takich kart to "crème de la crème" na trzeźwo się nie da ;D
Zapisane

Lukasz

  • Gość
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #71 dnia: Grudnia 09, 2015, 11:18:51 am »

Płynnie przechodząc z jednego wątku do drugiego (lub po prostu rozpoczynając równoległy) chciałbym poruszyć temat PK9 na TD oraz rzekomego BPK w tym miejscu. Byłem tam, namierzałem długo, precyzyjnie, z kilku stron. Wszystko się zgadzało - była to przecinka z równoległą dróżką (owa droga potem przechodziła w wąwóz). Przecinkę, na której był punkt, przecinały poziomice, które zgadzały się w terenie. PK wg mapy był na jednej z nich, tzn. na zboczu. Wszystko było OK poza tym, że go tam jakby nie było. Szukałem, świciłem, szukałem, świeciłem, a obok mnie 5 innych zespołów i chyba nikt tam nic nie znalazł. Miałem późną minutę startową, ale nie chcę nic sugerować. Czy ktoś coś widział/słyszał/wie?:)
Zapisane

Jankes

  • Wiadomości: 136
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #72 dnia: Grudnia 09, 2015, 11:19:18 am »

PK okay -> BPK niesłuszne -> PK okay, czy to nie jest 90?
Nie, to jest 40: 30 za PM + 10 za przebitkę (z dobrego na dobry)
Zapisane

Jankes

  • Wiadomości: 136
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #73 dnia: Grudnia 09, 2015, 11:55:17 am »

PK okay -> BPK niesłuszne -> PK okay, czy to nie jest 90?
Nie, to jest 40: 30 za PM + 10 za przebitkę (z dobrego na dobry)
Czyli lepiej (czyli taniej) byłoby podbić PK-PM bo nie ma kary za przebitkę.
A teraz uwaga, od przyszłego roku wchodzą nowe przepisy, które stanowią że wszystkie przebitki muszą być wzięte w ramkę. I to rodzi kolejne wątpliwośći co do oceny sekwencji PK-PM-PK wziętej w ramkę ...   
Zapisane

dociek

  • Wiadomości: 11
Odp: XL NMnO Darżlub - 5/6 grudnia 2015
« Odpowiedź #74 dnia: Grudnia 09, 2015, 23:10:23 pm »

PK9 na TD.
Zwycięski zespół zebrał komplet PK (z jedną przebitką). Albo wpisali BPK na PK9 - albo lepiej szukali.
Może sędzia wyda oficjalny komunikat.
Zapisane