Hej wszystkim,
Na tegorocznej imprezie odbyło się pierwsze badanie marketingowe, mające na celu ustalić skąd uczestnicy dowiedzieli się o naszej imprezie. Niestety nie mamy kompletnych danych bo przy zapisach w Gdyni nie wszystkie zespoły podawały skąd się dowiedzieli o imprezie - było to aż 22% zespołów (61 osób). Dla przejrzystości wyników te dane odrzuciłem. Głos każdego zespołu liczyłem tyle razy, ilu miał uczestników.
Oto wyniki zagregowane w 3 grupy:64% Marketing szeptany (kursanci, klubowicze, stali uczestnicy, znajomi)
26% Internet (nasza strona darzlub.prv.pl, fora internetowe, inne strony)
9% Plakaty (uczelnie, akademiki, EMnO Harpagan, NMnO Spiros)
Wyniki szczegółowe (220 z 281 osób):26% Internet - 58 osób
26% Polecona przez znajomych - 56 osób
16% Kurs przewodnika górskiego SKPT - 36 osób
16% Stali uczestnicy naszych marszy - 34 osoby
7% Klubowicze SKPT - 16 osób
4% Plakat na uczelni - 9 osób
3% Plakat na harpaganie - 6 osób
2% Plakat na spirosie - 5 osób
Wnioski nasuwają się same - na frekwencję trzeba latami ciężko zapracować, aby zadowoleni uczestnicy polecali imprezę swoim znajomym
No i do tego mocna promocja w internecie.
Jako "kropka nad i" plakaty, ale przed ich rozwieszeniem musi być już dopięta na ostatni guzik strona internetowa.Pzdr,
Maciej eŚ
Kierownik Imprezy