Może by tak zebrać do kupy jak najwięcej informacji na temat wszystkich edycji kalendarza. Proponuję coś w rodzaju tabelki:
- rok i temat (to łatwe)
- ilość wydrukowanych egzemplarzy
- ilość sprzedanych egzemplarzy
w tym
- ilość sprzedanych w przedsprzedaży + ich cena
- ilość sprzedanych "normalnie" + ich cena
- ilość sprzedanych wysyłkowo + ich cena (po odjęciu kosztów wysyłki)
- ilość egz. rozdanych (np. sponsorom, autorskie, na Darżluba)
- ilość egz. wydana za robociznę (np. grafikowi + ew. info jaką kwotę to miało załatwić)
- ile pozostało niesprzedanych i nierozdanych
- koszt druku + miejsce
- koszt grafika
- inne koszty (jakie?)
- kasa wyłożona przez sponsora
- kasa wyłożona przez Koło
- data druku
- ile dni upłynęło od pierwszego oficjalnego spotkania do wydruku
-

- współczynnik narastania "wkurwienia" tzn. chciałem napisać zdenerwowania kierownika przedsięwzięcia (np. w %/h) :wink:
To wg mnie pozwoli wyciągnąć wnioski, np. dlaczego dwie ostatnie edycje przyniosły (niewielko ale jednak) straty. Wydaje mi się, że w pierwszych dwóch raczej tego nie było. Mnożąc i dzieląc odpowiednie dane będzie wtedy też można łatwo policzyć np. rzeczywistą cenę za jaką powinien być sprzedawany kalendarz i ile warto drukować. Normalnie raj dla statystyków i wielbicieli Excela. Te dane proponuję dostarczać do Zarządu - a jeśli na forum to w "sprawach wewnętrznych" - w końcu po co ułatwiać późniejsze negocjacje cenowe z drukarnią czy grafikiem, którzy mieliby wtedy jak na tacy ile jesteśmy w stanie zapłacić.
R.