Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Kurs OInO 2013  (Przeczytany 1393 razy)

Paweł

  • Wiadomości: 332
Kurs OInO 2013
« dnia: Stycznia 02, 2013, 09:54:25 am »

W tym roku na terenie naszego województwa planowany jest dwuweekendowy kurs OInO, szczegóły poniżej:

Cytuj
POMORSKA KOMISJA IMPREZ NA ORIENTACJĘ,
ZESPÓŁ KSZTAŁCENIA PODSTAWOWEGO
I GIMNAZJALNEGO NR 17 W GDAŃSKU
oraz
ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH W OSIEKU
serdecznie zapraszają na:
KURS ORGANIZATORA
IMPREZ NA ORIENTACJĘ 2013
- 2-3 luty 2013, Gdańsk -
- 2-3 marca 2013, Osiek -
REGULAMIN

1. ORGANIZATOR
· Pomorska Komisja Imprez na Orientację, działająca przy oddziale regionalnym PTTK
przy ul. Ogarnej 72.

2.WSPÓŁORGANIZATORZY
· Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku
· Zespół Szkół Publicznych w Osieku

3. TERMIN
Kurs odbędzie się w trakcie dwóch weekendów 2-3 luty 2013 roku, oraz 2-3 marca
2013 roku.

4. MIEJSCE
Pierwsze ze spotkań odbędzie się w Zespole Kształcenia Podstawowego i
Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku, na ul. Wąsowicza 30. Natomiast spotkanie w dniach 2-3
marca, przeprowadzone zostanie w Zespole Szkół Publicznych w Osieku.

5. PRZEBIEG KURSU
Kurs prowadzony zostanie w trakcie dwóch weekendów - w dniach 2-3 luty oraz 2-3 marca.
Weekend 2-3 luty 2013 roku, Gdańsk
Pierwszy z nich będzie miał charakter czysto teoretyczny.
Będzie polegał na wyłożeniu 7 bloków tematycznych:
· Historia, Formy i Rodzaje InO
· Regulaminy i odznaki InO
· Organizacja InO
· Terenoznawstwo
· Przygotowanie trasy
· Obsługa programu OCAD
· Pozostałe (m.in.zasady Pucharów, uczciwe współzawodnictwo w InO itd.)
Weekend 2-3 marca 2013 roku, Osiek
Drugi z weekendów będzie podzielony na dwie części. W sobotę uczestnicy
zorganizują zawody na orientację, wystartują w niej, a także nawzajem sprawdzą sobie karty
startowe.
Niedziela zostanie przeznaczona na egzaminy pisemne, oraz rozdanie uprawnień
osobom, które zaliczą wszystkie części kursu, a także będą spełniały wszystkie wymogi
potrzebne do ich zdobycia.

6. UPRAWNIENIA ANIMATORA NA ORIENTACJĘ
6.1WYMAGANIA
· ukończone 15 lat
· odznaka popularna InO
· członkostwo PTTK
· chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację
Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w
kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 6.3, z wyjątkiem pkt. 6.1, otrzymają
uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt 6.1.
6.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
· zdobycie, lub powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
· dyplom Animatora InO
6.3WARUNKI ZALICZENIA
· spełnione wymagania z pkt. 6.1
· udział we wszystkich zajęciach teoretycznych - weekend 2-3 luty 2013 r.

7. UPRAWNIENIA ORGANIZATORA NA ORIENTACJĘ
7.1WYMAGANIA
· ukończone 15 lat
· odznaka mała brązowa InO
· członkostwo PTTK
· chęć zdobycia doświadczenia z zakresu turystycznych imprez na orientację
Osoby nie spełniające powyższych wymagań, mogą mimo wszystko uczęszczać w
kursie. W przypadku spełnienia wymogów z pkt. 7.3, z wyjątkiem pkt. 7.1, otrzymają
uprawnienia, w momencie spełnienia wszystkich wymagań pkt 7.1.
7.2 CEL ZDOBYCIA UPRAWNIEŃ
· powiększenie wiedzy o organizacji zawodów na orientację
· legitymacja i odznaka Organizatora InO
· możliwość potwierdzania udziału w InO
7.3WARUNKI ZALICZENIA
· spełnione wymagania z pkt. 7.1
· udział we wszystkich zajęciach teoretycznych i praktycznych - obydwa weekendy
· zaliczenie egzaminów w postaci:
· teoretycznej,
· praktycznej składającej się z:
 imprezy na orientację,
 sprawdzania kart startowych,
· pracy domowej, składającej się z:
· regulaminu i protokołu zawodów,
· map kategorii TP i TO, wraz z wzorcówkami,

8. HARMONOGRAM KURSU
Weekend 2-3 luty 2013 r.
2 luty, sobota 2013 r.
W godzinach 8:30 - 8:50 planowane jest przyjmowanie uczestników zlotu w Zespole
Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku na ul. Wąsowicza 30.
Rozpoczęcie wykładów o godzinie 9:00 Na każdy z bloków tematycznych z pkt. 5. Przebieg
kursu, przeznaczone są 2-3 godziny, z przerwami 15-30 minut, oraz dwoma, godzinnymi
przerwami w ciągu całego dnia przeznaczonymi na posiłki, które uczestnicy kursu sami sobie
zapewniają. Wykłady teoretyczne w sobotę planujemy do ok. godz. 21.
3 luty, niedziela 2013 r.
Bloki tematyczne planowane są w godzinach 9.00 - 15.00, z przerwą na posiłek
między blokami.
Weekend 2-3 marca 2013 r.
2 marca, sobota 2013 r.
W godzinach 9:30-10:00 planowane jest przyjmowanie uczestników kursu w bazie w
Osieku. Od godziny 10:00 rozpoczynamy zajęcia praktyczne, polegające na zorganizowaniu
zawodów na orientację przez uczestników kursu, wystartowaniu w zawodach oraz
sprawdzeniu kart startowych. Zajęcia trwać będą do godzin popołudniowych z przerwą na
obiad. Do wieczora planowane jest nadrabianie zaległości, odpowiadanie na pytania dot.
egzaminu oraz prac domowych.
3 marca, niedziela 2013 r.
Na godzinę 9:00 zaplanowane są egzaminy pisemne. Ok. godz. 12 rozdanie
uprawnień świeżym Organizatorom Imprez na Orientację. Do godz. 13 opuszczenie bazy
przez wszystkich kursantów i organizatorów.

9. OPŁATY ORAZ ŚWIADCZENIA
Wpisowe na kurs dla wszystkich uczestników, bez względu na stopień wykorzystania
świadczeń wynosić będzie 35 zł - płatny u kierownika kursu - Michała Sadowskiego w trakcie
pierwszego dnia kursu. Świadczenia w ramach wpisowego:
· materiały dydaktyczne
· dyplomy Animatorów InO, dla osób które zdecydują się na zdobycie tego tytułu
· legitymacje oraz odznaki dla osób, które zaliczą kurs Organizatora InO
· 7 bloków tematycznych w formie wykładów, oraz zajęcia praktyczne w terenie
· noclegi w warunkach turystycznych, w bazach kursu - tj. w nocy z 2/3 lutego w
Gdańsku w ZKPiG nr 17, przy ul.Wąsowicza 30, oraz w ZSP w Osieku.

10. ZGŁOSZENIA NA KURS ORAZ KONTAKT
Zgłoszenia na kurs będą prowadzone do dnia 26 stycznia 2013 roku, osobiście u
Michała Sadowskiego - telefon 605 111 251, mail: sadek.neptun@gmail.com. W zgłoszeniu
należy podać: imię i nazwisko, przynależność klubową (jeśli taka jest), rok urodzenia.

11.EKWIPUNEK UCZESTNIKA.
Uczestnicy kursu w trakcie pierwszego z weekendów będą potrzebowali:
· przyrządy biurowe, takie jak: długopisy, ołówki, gumki, cyrkle, brudnopisy, linijki etc.
· kompas lub ew. busola
· jeśli jest taka możliwość to przenośny komputer osobisty, lub urządzenie na które
można wgrać program OCAD (potrzebny jest system WINDOWS).
· w przypadku korzystania z noclegu śpiwór oraz karimatę
Ponadto uczestnicy zapewniają sobie wyżywienie we własnym zakresie - na miejscu
nie będzie dostępnej kuchni. Uczestnicy dostaną nr telefonów, oraz mapę z zaznaczonymi
najbliższymi lokalami.
W trakcie drugiego z weekendów, uczestnicy proszeni są o wzięcie rzeczy tak jak
powyżej oraz ubrania na zmianę do lasu.

12. DOJAZD
Do bazy nr 1, dojechać można komunikacją miejską - tramwajami do przystanku
„Derdowskiego„, a dalej wg szkicu poniżej, bądź też samochodem - parking niestrzeżony dla
samochodów osobowych dostępny jest przed szkołą.
W przypadku bazy nr 2 - Zespole Szkół Publicznych w Osieku - będziemy w miarę
możliwości i chęci, swoim oraz uczestników - starać się o dojazd na kurs samochodami
osobowymi z Gdańska. W przypadku braku takiej możliwości, możliwy będzie dojazd
autobusami PKS z Gdańska do Osieka. Szkic poglądowy dojazdu poniżej:

13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- kurs odbędzie się w przypadku zgłoszenia się min. 5 osób
- w sprawach zaliczeń egzaminów, zadań domowych itd. decydujące zdanie ma kierownik
kursu
- uczestnicy kursu ubezpieczają się we własnym zakresie dyplomy Animatorów InO, dla osób które zdecydują się na zdobycie tego tytułu
Zapisane